Veelgestelde vragen

Shortlease

Mag iemand anders in mijn shortlease autorijden?

In principe mag iedereen met een geldig rijbewijs in uw shortlease auto rijden. Eventuele schade en bekeuringen worden echter wel berekend op de persoon die het shortleasecontract heeft afgesloten. Uw eventuele werkgever kan daarnaast ook nog zelf voorwaarden stellen aan welke personen in de shortlease auto mogen rijden.

Mag ik met een shortlease auto naar het buitenland?

Bij uw shortlease auto is een groene kaart meegeleverd. Hierop staan de landen waar u mag rijden met de shortlease auto. De landen die niet binnen het dekkingsgebied van onze verzekering vallen zijn doorgestreept op deze kaart. U dient voor het rijden in het buitenland ook een machtiging aan te vragen.

Wat gebeurt er als ik een bekeuring heb gekregen?

Bekeuring vanuit het Centraal Justitieel Incassobureau zullen direct bij u binnen komen en dient u zelf te betalen. Bekeuring vanuit de gemeente (parkeerboetes of andersoortig) worden door Vallei Autoverhuur betaald en daarna aan u doorberekend. Bekeuringen uit het buitenland zullen ook eerst door Vallei Autoverhuur worden betaald en dan aan u worden doorberekend.

Welke verzekeringen sluit ik af als ik een auto shortlease?

De auto’s van Vallei Autoverhuur komen standaard met de volgende verzekeringen: WA-verzekering, personenverzekering, inzittendenverzekering, ongevallenverzekering en cascoverzekering. Deze zijn allen geldig binnen het dekkingsgebied van de groene kaart.

Waar moet ik heen als mijn auto onderhoud nodig heeft?

Als de auto aangeeft via lampjes dat er onderhoud nodig is, of wanneer u zelf merkt dat er behoefte is aan onderhoud, dan kunt u bellen naar 0318- 50 99 88. Wij helpen u dan verder.

Heeft de shortlease verzekering een eigen risico?

Ja, deze is standaard € 375,-., maar u kunt als u dat wenst, kiezen voor een hogere maandelijkse premie en daarmee het eigen risico verlagen naar € 225,-.

Kan ik winterbanden op mijn shortlease auto laten zetten?

Tijdens het bestellen is het mogelijk om optioneel winterbanden te laten meeleasen. Hier zal een meerprijs tegenover staan.

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Het is bij Vallei Autoverhuur mogelijk te betalen via automatische incasso of via handmatige overboeking.

Wat gebeurt er als wij de factuur niet kunnen incasseren?

Wij facturen elke eerste dag van de maand middels automatische incasso. Indien de incasso echter mislukt, doordat deze gestorneerd wordt of door een ontoereikend saldo, dan starten wij het volgende betaaltraject:

  • 1. U krijgt van onze een IDEAL link toegestuurd waarmee u binnen drie dagen het bedrag dient over te maken. Het is ook mogelijk het bedrag op een andere wijze naar onze rekening over te maken.
  • 2. Vindt er binnen deze tijd echter geen betaling plaats, dan wordt vanaf onze kant het contract met u ontbonden en zullen wij het voertuig terugvorderen.
  • 3. Indien het bedrag na 30 dagen nog niet is voldaan, zullen wij het dossier doorgeven aan ons incassobureau. Zij zullen vervolgens met u in contact treden. Tevens zullen wij de debiteur bij het waarschuwingssysteem ELENA aanmelden, van de BOVAG.

Hoe ontvang ik de factuur?

U krijgt van ons de factuur als pdf opgestuurd naar uw e-mailadres. Indien u de factuur per post wenst, is dit ook mogelijk.

Neem contact met ons op

Bij ons staat uw gemak voorop

Vallei Autoverhuur is dé verhuurder van Volkswagen, Audi, Volkswagen Bedrijfswagens, SEAT en ŠKODA voor zowel de zakelijke rijder als de particulier.

  • car Created with Sketch. Flexibel huren
  • car Created with Sketch. Sterke merken en een jong wagenpark
  • car Created with Sketch. Altijd interessante aanbiedingen

Wij zijn grootzakelijk partner van Euromobil en dochteronderneming binnen Vallei Auto Groep

Contact

Contact