Veelgestelde vragen

Vragen voor ik een auto huur

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een mail verhuur@valleiautogroep.nl of bel ons 026-3522745

Zijn jullie zondags ook geopend?

Nee, op zondag zijn wij gesloten. Onze vestigingen zijn geopend van maandag t/m zaterdag. Onze exacte openingstijden en meer informatie vind je op de vestigingspagina’s.

 

Ik ben op zoek naar een huurauto in een specifieke kleur uitvoering, kan ik een reservering plaatsen voor een auto in een bepaalde kleur?

Je kunt te allen tijde je voorkeur uitspreken voor een bepaalde kleur, maar Vallei Autoverhuur kan hierin niets garanderen.

 

Kan de borgsom uitsluiten worden voldaan met een creditcard of zijn er ook ander betalingsmogelijkheden?

Vallei Autogroep accepteert geen contante betaling. De eventuele borg en de huur dienen via een pin betaling voldaan te worden.

 

Moet ik een geldig Nederlands rijbewijs hebben als ik een auto wil huren?

Je dient in het bezit te zijn van een in Nederland geldig rijbewijs.

 

Het exacte aantal kilometers dat ik ga rijden is nog onbekend. Moet ik dit vooraf aangeven?

Je hoeft niet van te voren aan te geven hoeveel je gaat rijden. De extra kilometers die je eventueel gaat rijden worden achteraf met je verrekend.

 

Mag Vallei Autoverhuur of een verhuurpartner een kopie van mijn ID-bewijs maken?

Ja. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft een uitzondering gemaakt voor enkele branches waaronder BOVAG-verhuurbedrijven, omdat zij werken met ELENA. Om diefstal en verduistering te bestrijden, mogen die bedrijven een kopie maken van een identiteitsdocument van hun klant.

 

Schade

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Mocht je onverhoopt brokken maken, dan wil je graag weten wat te doen.

 
Is er een Eigen Risico van toepassing indien ik schade rijd?

  • Standaard eigen risico per schade €500,-, afkoop eigen risico is niet mogelijk= wel mogelijk met 50% te verlagen naar €250,- kosten €8,- euro per dag
  • Bestuurders jonger dan 26 jaar hebben een verhoogd eigen risico van € 750,-

Een eigen risico is alleen van toepassing als een volledig ingevuld schadeformulier ingevuld is. Bij het niet aanleveren van het schadeformulier is een door belasting van de volledige schade mogelijk.

 

Ik heb schade gereden. Wat moet ik doen?

Ten eerste: Probeer bij een heftig ongeluk rustig te blijven. Zorg dat u het ongeval op een veilige plek kunt afronden, d.w.z. het schadeformulier invullen met een eventuele tegenpartij. Wanneer de auto niet meer rijdbaar is kunt u het nummer bellen van de alarmcentrale op de groene kaart, zij zullen een berger naar u toe sturen. Deze zullen weer contact met ons opnemen waar de auto naar toe mag. U kunt tijdens kantooruren contact met ons opnemen op: 0318-509988 om een vervangende auto te regelen. Buiten kantoortijden zal een externe partij dit op zich nemen.

 

Vragen tijdens verhuring

Wat moet ik doen in geval van pech?
Tijdens kantooruren: kan je telefonisch contact op nemen met onze vestiging waar je de auto hebt gehuurd. Buiten kantooruren: kan je telefonisch contact opnemen met de Euromobil Alarmcentrale, deze is te bereiken via: +31(0)33 245 5067.

 

Hoe te handelen in geval van schade?
Wanneer de auto nog rijdbaar is: vul voor- en achterzijde van het schadeformulier in en meld de betreffende schade direct bij ons.

 

Mijn huurauto geeft aan dat deze onderhoud nodig heeft, hoe moet ik handelen?
Hiervoor kan je contact opnemen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt, zij zullen je informeren hoe verder te handelen.

 

Kan ik mijn huurperiode verlengen?
Hiervoor kun je contact opnemen met de vestiging waar je de auto gehuurd hebt, zij zullen je informeren over de mogelijkheden.

 

Wat moet ik doen in geval van diefstal of vermissing van de huurauto?
Bij diefstal of vermissing van de huurauto dien je zo spoedig mogelijk aangifte te doen bij de politie. Daarnaast dien je direct melding te doen bij Vallei Autoverhuur.

 

Vragen bij inleveren huurauto

Kan ik de auto bij een andere Autoverhuur-vestiging inleveren dan waar ik deze gehuurd heb?
Nee, dit is in principe niet mogelijk. Tenzij je hier vóór aanvang van de huur afspraken over hebt gemaakt.

 

Kan ik de auto na sluitingstijd bij de Autoverhuur-vestiging inleveren?
In principe is dit niet mogelijk, kijk hier voor de openingstijden van de vestigingen.

 

Moet ik de auto aftanken voordat ik deze terug breng?
Je krijgt de auto volgetankt mee. Het heeft de voorkeur dat je de auto ook weer volgetankt retour brengt. Hiermee voorkom je doorberekening van eventuele aftankkosten.

Shortlease

Mag iemand anders in mijn shortlease autorijden?

In principe mag iedereen met een geldig rijbewijs in uw shortlease auto rijden. Eventuele schade en bekeuringen worden echter wel berekend op de persoon die het shortleasecontract heeft afgesloten. Uw eventuele werkgever kan daarnaast ook nog zelf voorwaarden stellen aan welke personen in de shortlease auto mogen rijden.

Mag ik met een shortlease auto naar het buitenland?

Bij uw shortlease auto is een groene kaart meegeleverd. Hierop staan de landen waar u mag rijden met de shortlease auto. De landen die niet binnen het dekkingsgebied van onze verzekering vallen zijn doorgestreept op deze kaart. U dient voor het rijden in het buitenland ook een machtiging aan te vragen.

Wat gebeurt er als ik een bekeuring heb gekregen?

Bekeuring vanuit het Centraal Justitieel Incassobureau zullen direct bij u binnen komen en dient u zelf te betalen. Bekeuring vanuit de gemeente (parkeerboetes of andersoortig) worden door Vallei Autoverhuur betaald en daarna aan u doorberekend. Bekeuringen uit het buitenland zullen ook eerst door Vallei Autoverhuur worden betaald en dan aan u worden doorberekend.

Welke verzekeringen sluit ik af als ik een auto shortlease?

De auto’s van Vallei Autoverhuur komen standaard met de volgende verzekeringen: WA-verzekering, personenverzekering, inzittendenverzekering, ongevallenverzekering en cascoverzekering. Deze zijn allen geldig binnen het dekkingsgebied van de groene kaart.

Waar moet ik heen als mijn auto onderhoud nodig heeft?

Als de auto aangeeft via lampjes dat er onderhoud nodig is, of wanneer u zelf merkt dat er behoefte is aan onderhoud, dan kunt u bellen naar 0318- 50 99 88. Wij helpen u dan verder.

Heeft de shortlease verzekering een eigen risico?

Ja, deze is standaard € 375,-., maar u kunt als u dat wenst, kiezen voor een hogere maandelijkse premie en daarmee het eigen risico verlagen naar € 225,-.

Kan ik winterbanden op mijn shortlease auto laten zetten?

Tijdens het bestellen is het mogelijk om optioneel winterbanden te laten meeleasen. Hier zal een meerprijs tegenover staan.

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Het is bij Vallei Autoverhuur mogelijk te betalen via automatische incasso of via handmatige overboeking.

Wat gebeurt er als wij de factuur niet kunnen incasseren?

Wij facturen elke eerste dag van de maand middels automatische incasso. Indien de incasso echter mislukt, doordat deze gestorneerd wordt of door een ontoereikend saldo, dan starten wij het volgende betaaltraject:

  • 1. U krijgt van onze een IDEAL link toegestuurd waarmee u binnen drie dagen het bedrag dient over te maken. Het is ook mogelijk het bedrag op een andere wijze naar onze rekening over te maken.
  • 2. Vindt er binnen deze tijd echter geen betaling plaats, dan wordt vanaf onze kant het contract met u ontbonden en zullen wij het voertuig terugvorderen.
  • 3. Indien het bedrag na 30 dagen nog niet is voldaan, zullen wij het dossier doorgeven aan ons incassobureau. Zij zullen vervolgens met u in contact treden. Tevens zullen wij de debiteur bij het waarschuwingssysteem ELENA aanmelden, van de BOVAG.

Hoe ontvang ik de factuur?

U krijgt van ons de factuur als pdf opgestuurd naar uw e-mailadres. Indien u de factuur per post wenst, is dit ook mogelijk.

Neem contact met ons op

Bij ons staat uw gemak voorop

Vallei Autoverhuur is dé verhuurder van Volkswagen, Audi, Volkswagen Bedrijfswagens, SEAT en ŠKODA voor zowel de zakelijke rijder als de particulier.

  • car Created with Sketch. Huur per uur mogelijk
  • car Created with Sketch. Sterke merken en een jong wagenpark
  • car Created with Sketch. Altijd interessante aanbiedingen

Wij zijn grootzakelijk partner van Euromobil en dochteronderneming binnen Vallei Auto Groep

Contact

Contact